Mellandagsrean :D:D

Asså nu när jag fatta de här med bilderna blev jag taggad till att skriva ett inlägg till xD Och jag kom på precis vad de ska handla om. Just de! Mellandagsrean:D
Många kan faktiskt tycka att de är jobbigt och rent av tråkigt med rea, att trängas med alla andra varma, svettiga, stressade och irriterade människorna som alla vill ha exakt samma grej som du letar efter?
Men jag måste säga att jag älskar de, iallafall om man hittar vad man letar efter, och de gör man ju oftast om man bara tar de lugnt och är fokuserad ( de låter som jag snackar om övningskörningxD lugn och fokuserad)
Men jag har några råd till dej som reashoppare , som jag kanske inte alltid själv följer men de är faktiskt bra råd!

1. Vet vad de är du behöver och vad du vill hitta på rean, köp inte onödiga grejer eller sånt som " de kanske kan vara bra att ha". Nej, köp bara de du har bestämt dej för innan. Om du inte blir kär förstås, det är en helt annan sak :)

2. Fika inte. Tråkigt råd, jag vet, hur mysigt är de inte att sätta sej på ett fik mitt i shopping turen. Men jag lovar efter den fikan kommer du att ångra dej. Dom rear nämligen inte ut kanelbullar....

3. Ha med dej rätt sällskap. Såna som orkar shoppa ungefär lika länge som du, och som gillar ungefär samma affärer. Man vill verkligen inte ha ett "stressbråk" om vilka affärer man skall gå till mitt i ett överfylt köpcentrum.

4. Köp bara grejer du skulle kunna ha köpt till fullt pris. Detta tipset tycker jag personligen är lite fånigt. Man går ju på rea för att få sakerna billigare eller? men, men de kanske menas mer som tips nummer 1. Köp bara de du verkligen vill ah och behöver.

5. Ha kul. Stressa inte, bråka inte. Du gör ju någonting som du förmodligen tycker är kul så ta de bara lugnt och ha kul!:D







Dozzizar (L):) / Sara 


Kommentarer
Postat av: marie.

GRYMT! Nu är du med och tävlar,! (L)

2008-12-26 @ 21:02:08
URL: http://mariearakji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0